کد خبر 1296516
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تبیان فیلمی درباره قدرت نیروی دریایی ایران از دیروز تا امروز را منتشر کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • غلامحسین IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 0
    واقعا ماشاء الله و خدا قوت داره تلاش برای ایجاد برتری دریایی پس از انقلاب اسلامی. اما کاش به قدرت دریایی ایران در زمان خشایارشاه هخامنشی، شاپور دوم ساسانی و خسرو انوشیروان ساسانی هم اشاره می شد. در زمان خشایارشاه لشگرکشی همزمان زمینی و دریایی به یونان برای تسخیر آتن با ناوگان بزرگ دریایی که با کمک های فنی فینیقیه ای ها و یونانی های طرفدار ایران انجام شد حرکت بزرگی بود. در زمان شاپور دوم علاوه بر لشگرکشی زمینی، از کشتی های متعددی برای عبور از شاخاب پارس و فرونشاندن شورش ها بهره گرفته شد.
    • افشین IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      2 2
      از،گذشته امنييت در نمیاد. در حال داریم زندگی میکنیم. تحولات تاریخی فقط برای افتخار به تاریخ و تمدن یک ملت هست و تلاشهای امروز برای تامین امنييت و تاثیر گذاری در این دنياي با قانون جنگل. بودم بودم فایده نداره هستم هستم مهمه.
    • KIAN71 IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      درود آقاغلامحسین
    • غلامحسین IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      1 0
      اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم ماحشرنا معهم و اهلک اعدائهم اجمعین با درود به تمام دلاوران و آزاد مردان تاریخ ایران زمین خصوصا پشتیبانان انقلاب شکوهمند اسلامی. جسارتا یادم رفت عرض کنم که، در زمان شاهنشاهی ساسانی، اردشیر پاپکان برای ساکت سازی مهاجمانی که به کناره های جنوبی دریای پارس که در آن زمان تماما جزیی از کشور ایران بود در عین برخورداری از ارتش قدرتمند زمینی، از ناوگان دریایی بهره گیری شد. همچنین در زمان خسرو یکم نامور به انوشیروان به دستور شخص شاهنشاه برای کمک به مردم یمن در جهت آزادسازی کشورشان از زیر تسلط مهاجمان حبشی و بازگردانی حکومت به مردم یمن از یک ناوگروه نیروی دریایی ایران بدین جهت بهره گرفته شد. این ناوگروه که به فرماندهی سپهبد وهریز دیلمی به یمن رفتند بعدها از محبوبترین پذیرفته شدگان میان ملت یمن قرار گرفته و بسیار تکریم شدند و فرماندهان ایرانی از نسلشان که پس از آنها بر آنجا حکومت میکردند از اولین اسلام آورندگان و یاری کنندگان پیامبر اعظم (ص) و امیر المومنین(ع) و خاندان پاک ایشان (س) شدند. و هنوز نیز نسل آن بزرگواران ادامه دارد. اولین سفیر یمن در کشور عزیزمان پس از فرار منصور هادی، جناب محمد محمد الدیلمی می باشند. پیشنهاد میکنم داستان حماسه گونه و البته شیرین این فداکاری را و ادامه آن تا پیوستن به اسلام عزیز را بخوانید. باز هم درود پروردگار و دوستداران حقیقی اش بر روح و روان تمام آزاد مردان تاریخ به ویژه دلاوران یاریگر امام روح الله الموسوی الخمینی (ره) و رهبر فرزانه و نورانی کننده جهان حق طلبان این روزگار حضرت آقا سید امیر علی حسینی خامنه ای.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس